Theadamlife

Dags att ta tag i bloggandet igen då...

Kategori: På svenska

Nu så har det säkert gått 4 månader sen jag skrev något här sist och som ni kan ana så har en del grejer hänt i "theadamlife"!! ;)

Vad som har hänt kan sammanfattas ganska kort dock:
- Haft mitt första heltidsjobb
- Gjort karriär i ett heltidsjobb
- Sagt upp mig från mitt heltidsjobb

Anledningen till att det gick som det gick är för att jag kände att jag blev uttråkad av jobbet och att pressen hos ett säljjobb inte var något för mig. Jag tycker inte att stressen att man måste sälja för att få lön (läs; för att överleva) är en bra stress och till slut var det bara förkollegornas skull som man stannade kvar. Sen så finns det ju så mycket mer i livet än att stå i mataffärer hela dagarna 6 dagar i veckan.

Så jag bestämde mig för att göra något helt annat...

Som att flytta till Paris till exempel!
Utsikten från Montparnasse, just nu bor jag strax utanför bild till vänster om Eiffeltornet


Lite väl drastiskt enligt vissa kanske men efter 5 månader på hårt job i Sverige så kände jag att det var dags att dra ut på nya äventyr utomlands igen. Paris kändes som ett lämpligt ställe eftersom jag älskar storstad och att jag har som mest kompisar på ett och samma ställe i hela världen just här i Paris.

Planen just nu är i alla fall att jag ska lära mig franska (jag har kommit in på en distanskurs från Sverige) och att jag ganska snart ska vara så pass flytande att jag kan börja jobba här nere och tjäna lite Euro! Fast jag vill ju helst ta ett engelsktalande jobb här nere men man ska kanske inte va så kräsen! ;)

Vad NI mina kära (men väldigt få) läsare kan få ut av den här bloggen numera kommer alltså bara vara massa historier om galna fransmän, konstiga kulturskillnader, franska glosor och roliga former på baguetter!

Fast mest troligtvis så kommer det säkert bara bli det gamla vanliga gnället om att jag aldrig orkar uppdatera bloggen och hur trött jag är efter den där festen på lördagen-för-att-någon-lagt-i-ett-skumt-piller-i-min-drink-men-att-det-egentligen-berodde-på-att-jag-aldrig-skulle-köpt-den-där-sista-drinken...

MEN det blir ju i alla fall En Francaise!! ;)

Bisous à toute!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: