Theadamlife

Eurovision update

Kategori: På svenska

sååå sverige åkte ut ur Eurovision, första gången nånsin som vi inte få vara med och tävla om "Deuce points" i finalen!

Jag skrattar lite åt det inombords, jag visste att den aldrig skulle klara sig. Hennes röst känns helt osäker och refrängen är egentligen non-existerande. En sång på bara tre minuter är supersvårt att få till en bra ballad genom att bara stå och gunga lite fram och tillbaka på en scen utan någon vidare röst...

Visst det är en fin liten sång men i jämförelse med alla långa snygga östeuropéer med megaröst som slår Beyonce så känns sveriges bidrag väldigt....

- "Mööh"

Tidigare år så har jag varit väldigt insatt i Eurovison och även melodifestivalen i Sverige men nu känner jag bara att det är bara skit alltihop. Det är liksom en miljon låtskrivare som sitter hemma i soffan för att komma på en sång som ska va så lätt-lyssnad som möjligt. Resultatet blir bara en sång utan någon som helst känsla! Igår var första kvällen jag såg och ja, det mesta är skit men ändå intressant att se vad olika länder har för musik.

Just nu hejar jag på Rumänien, skulle va kul om de vinner! Sen gillar jag Tysklands sång väldigt mycket också, skulle va coolt om de vann för en gångs skull...


Rumänien




Tyskland

Två väldigt olika låtar men sköna att lyssna på liksom...

Kommentarer

  • Lova säger:

    och utan att vara insatt gissade du mer rätt än du någonsin gjort i hela ditt liv! ettan och trean, du är så duktig adam.. ;D

    2010-05-30 | 11:30:49

Kommentera inlägget här: