Theadamlife

Jordbävning!

Kategori: På svenska

Ja nu finns det ju inte jordbävningar i Sverige som tur är, då skulle väl alltihop rasa ihop på en gång eftersom det inte ens klarar snön denna vintern... Folk skulle väl dessutom få superpanik och fly ut i skogen. Nä det har varit ännu en jordbävning i världen, denna gången i Taiwan och samma stad som jag bodde i förra terminen. Den staden skulle egentligen ligga långt från potentiella farozoner men nu blev det en på 6,4 på richterskalan! Vilket känns ganska så kraftigt ska jag säga. Var med om en själv när jag var i bergen i Taiwan (se tidigare inlägg från december) och det är verkligen läskigt. Det värsta är inte bara själva jordbävningen utan väntan på efterskalvet som kan vara lika starkt om inte ännu starkare än den första...


Hämtat från dn.se


Som tur var så är inga av mina kopisar skadade och det verkar inte blivit så mycket sklador heller vad jag förstått. Men man börjar ju undra om det är jordbävningsäsong eller nått... Först Haiti sen Chile och nu i Taiwan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: