Theadamlife

NHL feber!

Kategori: På svenska

Helt galet vad det har handlat mycket om Chicago Blackhawks och NHL i lokaltidningarna den senaste tiden. Det finns en helt klar anledning, att lagets back-spelare heter Niklas Hjalmarsson och kommer här ifrån grannbyn. Hela grejen esklareade idag i en hel orgie av lycka när han vann Stanley cup pokalen!

Jag är absolut ingen expert på hockey men jag vet i alla fall att Stanley Cup är en av de finaste pris som en hockeyspelare kan vinna eftersom det är en oerhört konkurrens bland alla lag och spelare att få komma så långt.

Anledningen till att jag skriver ett helt inlägg om hockey i denna oerhört osportiga blogg är att Niklas faktiskt är min gamla barndomsvän och trots att vi inte alls har haft särskilt mycket kontakt påmånga många år så är jag oerhört glad för hans skull att få vinna NHL. Helt otroligt hur svårt det är att nå så långt på så kort tid, jag menar vi är ju bara 23 år gamla i år!

Jag kommer ihåg när vi var små och lekte på landet. Helt overkligt att tänka att han någonsin skulle kunna bli nått så speciellt!

Stjärnglansen kommer ju vara total och jag antar att ingenting kommer vara som förr hemma hos familjen Hjalmarsson... En helt vanlig familj liksom, coolt att få se ett kändisskap växa fram på så nära håll som jag får just nu.

Trots alla miljoner som han kommer tjäna nu efter en sådan här stor vinst så är jag säker på att han kommer vara lika ödmjuk som person som vanligt. Jag tycker inte ens att det är orimligt hur mytcket de kommer betala han för att spela hockey nu. Han förtjänar varje öre, så mycket som han har fått slita för att nå så långt som han gjort idag!

Så grattis Nicke!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: