Theadamlife

Hej då göteborg

Kategori: På svenska

I fredags så åkte jag och mamma till Göteborg för att hämta resten av mina kläder och saker som jag lämnat i mitt lilla rum i Masthugget.

Man glömmer verkligen hur långt bort Göteborg ligger från Eksjö! Det tar sjukt lång tid och jag har åkt den där långa turen så många gånger nu att jag har tröttnat på det extra mycket... Det småregnade hela vägen så det var passande reseväder, så trist att sitta inne i en bil hela dagen om det är soligt ute.

Vi var livrädda för hur vi skulle köra hem till mig med bil. Mamma var extra rädd eftersom hon alltid kört vilse i Göteborg! Men jag hade tänkt ute lite innan hur vi skulle köra så vi kom faktiskt på rätt väg på en gång! okej, jag var tvungen att göra en lite olaglig svängning... Och jag körde in i en väldigt hög trottoarkant... Men vadå!? Man måste räkna med lite olyckor på en så lång resa! ;)

Vi städade upp rummet och packade ganska snabbt och sen satte vi oss att vänta på att mina hyresvärdar skulle komma hem... Tänkte det skulle va lite snällt att säga hej då till dem men vi hade missförtått varandra  med tiden förmin utflyttning så det fick bli ett väldigt brutalt avslut eftersom jag kastade in nyckeln genom brevinkastet och sen stack därifrån.

De fick en blomma i alla fall! :)



Jag städade faktiskt också!

Två feta jätteresväskor med kläder och saker blev nerpackade... Jag visste att mitt rum och min garderob redan  var full.

To be continued!

Kommentarer

  • Bo säger:

    Men blomman var svart! Jag är säker på att det betyder "jag kommer inte att ångra dig"

    2010-06-15 | 08:46:21

Kommentera inlägget här: