Theadamlife

Phi Phi island

Kategori: På svenska

Nu har även jag varit på en av svenska folkets mest kända resmål, Phi Phi island. Det var verkligen helt underbart. Vassa klippor som går ner i ett klart hav. Verkligen helt svindlande fint och det liknar inget som jag sett innan. Vi började tidigt på morgonen och blev skjutsade till en speed boat som skulle ta oss runt till 8 av de mest kändaste platserna runt öarna och det var massor av snorkling på schemat! Vi fick till ett väldigt bra pris, bara 850 baht per person när priset egentligen skulle vara 1800, oh yes, man lär sig pruta av att bo i Asien! ;)

Phi Phi ligger väldigt långt bort men med snabbåten så tog det bara 40 min, eller vem vet hur lång tid det tog, jag sov hela vägen. Jag tycker det är så sövande av vågorna och vi hade så mycket plats i båten så jag kunde ligga ner och ta en tupplur. Första stoppet var Bamboo island, snorkling och jag såg nästan alla mina favoritfiskar plus massa papegojfiskar. De är verkligen vackra och jag visste inte att de fanns i så många olika färger. Jag såg dessutom en som var typ 70 centimeter och riktigt fet, helt otroligt! Sen hittade jag efter ett tag clownfiskar och gjorde en liten film av dem. Det är väldigt svårt att få bra bilder med kameran under vatten för man har svårt att hålla den still så man kan fokusera. Filmerna blir mycket bättre och klarare. Synd att jag inte vet hur man lägger upp filmer här på bloggen så ni kunde få se!


Efter denna ö så åkte vi till en lagun, ännu mer snorkling. Efter det åkta vi till Maya beach där filmen the beach spelades in. Det är lite svårt att missa att den inte spelades in där för det står precis ööööverallt. Helt otriligt vackert dock om det inte hade varit för alla människor som var i vägen. Efter Maya beach var det lunch dags på huvudön och efter det ännu mer snorkling på ett rev mitt ute i havet. Lustigt att det kunde bli ett rev där…


Så sammanfattningsvis blev det massa fisk och dykande. Jag såg världens farligaste orm och massa småfisk. Kvinnan som var vår ”guide” slängde ner brödbitar till småfisken när jag var mitt ibland dem. Först var det roligt och en häftig känsla verkligen att sitta mitt i ett fisk stim men ju mer bröd hon slängde i så blev fiskarna helt galna och började bita på mig också, scary!!


Här är dagen sammanfattat i bilder, titta, njut och åk dit! ;)














Bob har alla bilder från över land så har inga bilder från Maya beach än... Kommer sen! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: