Theadamlife

Götebooooorg!

Kategori: På svenska

och så har man gått och blivit göteborgare! Jag gick och kollade ett rum idag och det var väldigt fint. Jag ska bo som inneboende hos ett gammalt par som har fått alla sina barn utflugna. Rummet var typ lika stort som det jag hade sista terminen i Växjö så jag kommer nog trivas bra. Bara det att jag har ingen egen toalett och dusch som känns lite jobbigt.

Men det kommer nog ändå i stort sett bli som när jag bodde i korridor. Man ser bara varandra när man ska ut i köket och om man känner för det så kan man ändå sitta inne på sitt rum och äta. De jobbar dessutom hela dagarna så jag kan i stort sett ha hela jättelägenheten för mig själv!

Kontakten med varandra kan bli så gott som minimal och jag kan drömma mig iväg att jag har en egen superlägenhet, centralt, utsikt över hamnen och en kvart att gå till skolan, aaaahh :) (bilder kommer imorgon när jag flyttat in)

I övrigt så var Bob och jag idag i vårt nya universitet, blev medlemar i kåren vilket är obligatoriskt (nius 240 kronor där!) samt försökte få tag i någon som visste vart vi skulle göra av oss själva eftersom vi ligger tre veckor efter de andra i klassen... Resultatet var att vi inte fick några klara svar utan bara informationen att de andra förutom kursen, även har börjat med sina magisteruppsatser! de lämnade till och med in den första skissen till hur allt ska läggas upp igår! mycket bra början där måste jag säga... Men vi har stora planer för vår uppsats den kommer bli helt totally lovely! (bara vi lyckas komma ifatt med alla kurser och deadlines nu!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: