Theadamlife

Cijin Island

Kategori: På svenska

I veckan hade vi lite tid över så tog Meg och Poyi med mig till Cijin Island som är en liten ö strax utanför hamnen i Kaohsiung. Man tar en lite färja över vattnet som tar typ 5 minuter. När man kommer över kändes det som om man hade anlänt till en liten by typ, inte alls som resten av Kaohsiung. På andra sidan ön så finns det en strand, en superlångstrand med svart sand. Först var ja lite skeptisk till den svarta sanden men nu tycker jag om den riktigt mycket faktiskt, har aldrig sett det innan...

       

Poyi och jag på scooter (jag körde inte utan sitter på Megs scooter), fyren på Cijin och slutligen jag som hoppar med det oöndliga havet i bakgrunden. Vattnet var precis lagom, det är varmt i luften och vattnet är precis lite kallare så det svalkar att gå i. Tyvärr ska man visst inte bada här på grund av alla lastfartyg som åker in och ut ifrån hamnen men jag kommer nog lägga mig här en dag i alla fall ;) Får väl se om jag tappar håret, blir grön av radioaktivitet eller får muterade lemmar som börjar växa ut på udda ställen :p



Så här ser stranden i stort dock ut. Full med stora stockar som sköjlts upp från monsunen som var för någon månad sen.

     

Höga klippor ut mot det stormiga still havet. Till höger är ett stånd med Barbeque squid, jag var väldigt skeptisk först men det var faktiskt jättegott! inte alls slemmigt eller fisk-smakande.     



City lights meet Sun light   



Utanför ett tempel som ska hedra havsgudarna. det finns hur många gudar som helst.



I was there :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: