Theadamlife

09/09/09

Kategori: På svenska

Måste väl ändå va ett bra datum att börja om på nytt med? Jag har nu anlänt till staden i Taiwan där jag ska bo i knappt ett halvår. Och.. ja... vad ska jag säga... det är inte Hong Kong.

Både jag och Bob hade byggt upp ganska höga förväntingar av vad vi skulle möta här i taiwan efter vad vi hade upplevt i Hong Kong men taiwan går inte att jämföra med det alls, det känns mer lantligt här på nått sätt, storstadskänslan har jag inte hunnit känna än. Vägarna är enorma och raka och fylls med scootrar och bilar (med betoning på scootrar!) Jag funderar på om man kan korsa en väg utan att befinna sig på en scooter, gatorna är nämligen ganska tomma.



Tack och lov för att jag blev hämtad av min kompis Megan som jag lärde känna i Österrike. Hon kommer från och bor nämligen i denna stad. (Till höger på bilden). Sen var det en till tjej som jag träffade i Ö-rike, Aileen och min buddy (mentor) Poyi.


 

Vi anlände till rummet i alla fall, jag alldeles svettig på grund av mina kläder. Jobbigt det där när det är kallt inomhus och så varmt utomhus. Jag hade frusit på flygplatsen och sen svettas som en gris så fort man kommer ut. Rummet är väl okej ut ändå, ser ganska nytt ut vid en första anblick men sen när man tittar närmare är det väldigt skitigt... :/

Det första vi var tvugna att göra var att köpa en madrass till min säng som bestod av en träplatta... Så vi tog scootern iväg (lugn mamma jag körde inte! och jag hade hjälm) men det var riktigt härligt i alla fall, susa genom trafiken och känna den varma vinden. Vi gick sen till en kinesisk restaurang och traditiotinellt taiwanesiskt, gott!

Natten var sådär, får köpa en madrass till tror jag och AC:n är inte den bästa...

Det värsta var nu imorse, det bor typ ingen annan här än jag :( Jag kännermig ensam och känslorna kommer krypande. Saknar alla vänner och familj, tänker ni på mig?

Men det är precis samma känslor som jag känt tidigare när jag flyttat till nya ställen, vill bara att skolan ska starta så man kan träffa lite folk. Ikväll ska det va nån grej för oss utbytesstudenter i alla fall, ser fram emot det. nu ska jag duscha ort nattsvetten och ersätta den med dagssvett, Megan kommer snart och vi ska hitta på saker att se och göra i Kaohsiung

Kommentarer

  • Lina säger:

    Ville vän. Det är nu du får se den riktiga Asien, inte det västerländska asien. Men det är klart jag tänker på dig.

    Första nätter på ett nytt ställe är alltid svåra. Ushc, jag känner igen känslan alldeles för väl. Men håll ut, snart kommer det kännas naturligt! Men självklart är det svårt att jämföra med HK. Det kommer nog gå bra, du får se detta för vad det är, ett galet äventyr... :)

    2009-09-09 | 10:30:46
    Bloggadress: http://hurricanel.blogspot.com

Kommentera inlägget här: