Theadamlife

Stjärnstatus

Kategori: På svenska

Jag måste klippa mig men vågar inte, ingen kommer fatta hur jag vill ha det för inga frisörer som jag vet om här kan engelska... Min kompis Milly som jag träffade lite kort när jag var i Taipei tipsade mig om ett ställe som var väldigt trendigt, de kan engelska och är vana vid utlänningar. Förutom att hon själv går dit och klipper sig så ska visst massa stora taiwanesiska kändisar gådit för att klippa sig ochgöra sig fina i håret. 

"Wooow" tänkte jag då, måste vara superdyrt och svårt att få en tid. När jag frågade vad det kostade så sa hon att detta ställe är väldigt dyrt, att det kostar runt 1500 taiwan dollar.

Alltså cirka 300 kronor!!

Billigare än vad jag klipper mig hemma!! Man måste bara älska priserna i detta land! :D Det jobbiga är ju dock att ta sig hela vägen till Taipei igen om jag vill klippa mig där, visst jag gillade verkligen staden men orka ta bussen dit igen, tar fem timmar och snabbtåget är lite dyrt... What to do, what to do, läget börjar bli desperat.

Något annat jag undrar över är hur ofta man måste blogga för att komma med på "mest aktiva bloggarna" på blogg.se's första sida. När jag kollar på de mest aktiva så har de ändå typ bara högst fem inlägg varje dag. Det måste jag väl kunna slå! men inte denna helgen, ska återigen vara väldigt busy (busy med de mest otroliga saker) Det ska nämligen vara en klimatkonferens mellan EU och taiwan här i Kaohsiung i helgen! och jag ska vara där och ta hand om "dignintärerna"!!! SÅ coolt.

Detta betyder dock långa dagar nu imorgon och på lördag men fatta vilken merit, presidenten av Taiwan ska komma liksom! Det ni där hemma, här jobbar man sig minsann upp i smöret ;)

Här kommer ett bevis på mitt hårresande problem

Kommentarer


Kommentera inlägget här: