Theadamlife

Kära blogg

Kategori: På svenska

... förlåt att jag inte skriver oftare. Massor att göra nu i alla fall. Fick en livskris i Onsdags när jag insåg att jag har inget liv i Sverige att komma tillbaka till. Som det ser ut just nu så kommer jag den 3 februari komma hem och krama om familjen, sen kommer jag stanna där för evigt... Inget annat finns skrivet i min almanacka.

Sorry familjen men så kan jag inte ha det, så jag har nu sökt en miljon internships (känns det som) och det tar sån tid!! Kan inte fatta att det är så tidskrävande men varje ansökan tar typ två eller tre timmar tror jag. Kan vara för att jag är lite seg men det känns ändå som en evighet.

Har sökt massa i Sverige, en i Holland, tre i Tyskland (snart fyra) och förutom detta ansökande så är det midterm weeks här i Taiwan nu vilket betyder ännu mer jobb.

Jag har haft en enda lång semester nu i snart 2 månader och jag har nu fått ett väldigt bryskt uppvaknande! (kanske förtjänade jag det) Jag får kämpa på ordentligt nu i någon vecka till sen blir det semester igen och gissa vart?

- KINA!!
åååh det ska bli så spännande, har sålt lite fonder idag så jag ska få råd med lite extremt billig shopping ;) Hoppas jag får lite stipendie snart annars får det bli kokosnötter och havsvatten till middag i malaysia.

Ha det gött people, nu ska jag jobba vidare påmin extremt tråkiga uppsats om demokratin i Taiwan. 20 sidor ska den va och jag fick just ett nytt uppvaknande: "men detta är ju inte så bra, jag måste nog göra om allt..."

fasen vad jag hatar sånna här uppvaknanden :P 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: