Theadamlife

Kallt!

Kategori: På svenska

Jag har frusit hela dagen idag känns det som, på min mätare på datorn så står det att det är 26 grader ute. Jag tror det snarare är 23 grader. I vilket fall som helst så skulle det fortfarande varit en varm sommardag i europa, ja jösses...

Inte så mycket att skriva om här idag, jag sitter fortfarande i bibblan och pluggar. Kom just tillbaks från middag, det blev dumplings idag. Alltså jag kommer sakna den maten sen när jag kommer hem igen! Jag typ lever på det här i Taiwan och det finns många sorter att välja på dessutom. Jag vet inte om det finns någon översättning till svenska på dumplings (vilket i och för sig inte är kinesiska utan engelska). Men det är typ kött och grönsaker som man blandat ihop till en smet och sen lagt ett lager med deg runt. Detta kokar/ångkokar/steker man sedan beroende på vilken sort det är.

Delicious!

Här var jag och Bob och åt när jag hälsade på henne i Taipei, den kändaste restaurangen i hela Taiwan för att det är de som gör de godaste Xiao long bao (ångkokta dumplings). Asgott! men inte så snällt mot plånboken ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: