Theadamlife

Första maj...

Kategori: På svenska

Betyder för mig att det är bakfylledags i alla fall, som vanligt men shit vad roligt jag hade det igår!! Började med att jag och Sheryl gick ner till bibblan och skrev och fixade lite till C-uppsatsen men jag var inte så motiverad, jag var bara så sugen på att komma ut i solen och värmen och smaka på den första sommarölen. Kl halv tolv var det dags i alla fall och jo, den smakade super! ;)

På Växjö uni är det varje år en hel vecka med bara massa fest i mitten av maj och igår var biljettsläppet till det, massa folk och massa mingel. Så köer köades och biljetter köptes och efter det så var det dags för höjdpunkten av dagen (även om jag inte visste det då), Champagnegaloppen!!! Jag gick hem bytte om till badshorts och drog med lite tyska kompisar och svenska kompisar (utbytesstudenter vet hur man festar). Väl inne på på "champageområdet" så var det bara att köpa bubbel och spruta loss. Jag har aldrig duschat i champagne förut men ojojoj vad roligt det var, även om det sved som as så fort man fick det i ögonen. Genomblöt blev jag iaf och folk blev som helt galna och sprutade på allt som rörde på sig, en sån känsla att vara med om alltså! Hoppas det blir många fler champagnegalopper i mitt liv...

Vi dansade säkert i 3 timmar och det sprutades ny champagne hela tiden, vilket slöseri med alkohol egentligen. ;P Men sen så började festen dö ut och alla började torka och bli klibbiga så det var dags att gå för en riktigt dusch. Innan det så följde jag med hem till Marcus och hans kompis som hälsade på från Tyskland, de var helt packade och ja lite galna saker gjordes på vägen dit ;) Lite shotar sen kunde jag äntligen gå hem för att tvätta bort kletet. En snabbfix och jag var redo för fest igen så jag cyklade tillbaks till Marcus för att hämta dem för att gå till vår valborgs barbeque och tror ni inte att de sover! Hahaha, jag jobbade med dem typ en timma för att de skulle vakna. Hans kompis blev kvar men Marcus följde med, mat och fler drinkar senare ledde till att mitt minne av kvällen är lite spritt men med massa vänner, bra musik, bra stämning kommer man långt! Ännu en lyckad avklarad i Växjö, jag tror jag kan leva vidare med all stress nu ett tag till.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: