Theadamlife

Vilken lååååång dag!

Kategori: På svenska

Kom hem från jobbet idag klockan 22:00 och då cyklade jag ändå hemmifrån kl kvart över sju på morgonen! Med andra ord borde jag tjänat massa pengar idag. Dock är jag lite förbannad, jag borde ha fått mer i lön. Sen som jag var med att skriva på anställningskontraktet tog jag med det idag och lämnade in det, trots att det bored ha lämnats in för flera flera veckor sen. Men idag av alla dagar så kom jag ihåg att lämna in det till chefen, hade tänkt ganska länge om det verkligen var en rimlig lön jag fick, jag hörde i alla fall från en av de ordinarie personalen att jag hade kunnat löneförhandlat om den även nu när jag börjat jobba men bara om jag inte skrivit på det jävla avtalet, fuck!!

Nåja, det är väl inget att störa sig allt för mycket på kanske, lite mer i timlön får jag ju ändå och förra sommaren tjänade jag massa pengar så det får väl gå an...

Hela dagen var ändå inte så ansträngande som den skulle kunna tros, jag har suttit i en skön kommunbil och dragit runt i ena halvan av kommunen för att titta på lite olika turistanläggningar, blivit bjudna på fika och allmänt softat. Dock så blev det ganska tråkigt i längden eftersom det är tredje året i rad som jag åker med på denna rundan så jag kan redan allt som de ska informera oss om typ.

Egentligen kunde jag väl slippa åka med men det är den absolut bästa dagen att lära känna och reconnect med sina kollegor och imorgon ska vi göra samma sak igen! :D Jag har nog med andra ord ett ganska flott jobb.

Mina fötter är dock så himla inflammerade och ömma! Hoopas det ska gå över snart. Visst gör det ont as in hell men det är ändå ganska relativt smärtfritt, jag pratade nyss med en gammal kompis som jag lärde känna genom unga reumatiker, hon hoppade av sitt gymnasium för att hon hade så ont och klarade inte av att gå till skolan! Fan vad surt alltså, det är nästan så jag gläder mig åt mina små åkommor men så får man nog inte säga... Peppar peppar, ta i trä säger jag för att jag snart ska bli frisk så jag kan sätta fart med träningen!

Angående midsommar i Spinkabo så lutar det just nu åt att det inte blir av, allt för många folk säger kanske att de kommer, hatar det svaret! Jag vet att jag själv är en sån som brukar lämna det svaret men det är verkligen surt att höra det när man försöker planera något riktigt bra... Ska bara prata med Stalina imorgon om jag kan åka med henne till Uppsala istället så är planen i lås, kan vara riktigt intressant att träffa hennes utbyteskompisar som hon pratat så mycket om! Men nu sömn!!!! Är så trött och upp titidigt imorgon igen, puh!

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Har du fått reumatism? När hände detta? Hoppas att det inte är så allvarligt...usch. Vi ses väl i helgen iaf? puss och kram kusin vitamin

    2009-06-10 | 15:29:38
    Bloggadress: http://asabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här: