Theadamlife

Riket i Öster

Kategori: På svenska

Pratade just med min kära gamla bästa vän från Österrike (även om hon är svensk) om hur livet går vidare där nere. Alla mina kompisar som jag skaffade mig där nere är kvar coh de fortsätter leva loppan och blir bara tightare och tightare med varann. Känner bara att jag missar massa roligt, saknar dem massor. Men det är visst inte så roligt för dem där nere, massor av prov som kommer nu i slutet av terminen. I Österrikes skolsystem så har man "bara" läxor och midterms fram till de sista veckorna då alla avgörande prov kommer. Deras termin börjar ta slut nu vilket betyder att de har massa att göra. 




Men de har det åtminstone varmt!!! Jag är så jäklarns trött på edt här vädret, vill ha riktigt sommar nuuuuu!!! I Linz klagar de på att det är för varmt, de har haft det typ 30 grader varmt nu hela juli och säkert maj med. Jag lovar härmed att inte klaga i sommar på att det är för varmt, jag ska helt enkelt ladda upp med all denna kalla nordanluft som ligger över detta lilla land och ta fram det när det kommer lite äkta sommar. För så här kallt brukar det väl inte vara? Så Gud ge mig lite härligt varm sommarluft och sol eller en biljett till Österrike så jag kan åka och dansa på de varma alpsluttningarna!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: