Theadamlife

MIdsommar..

Kategori: På svenska

... blev till slut en succé! Är så glad att jag la ner så mycket arebete som jag gjorde på att göra denna midsommar till så som den blev. För en hel del jobb och planerande har jag gjort hela denna veckan. Det är mer än jobb än jag kommer ihåg att man måste lägga ner på att ha en fest på landet, jobbigt att man bor utanför stan. Alla mina gamla eksjö kompisar drog ju sig för att komma hit, lite synd hade så gärna velat träffa dem. Men det verkar som om det var meant to be, om de hade kommit hade jag inte haft tid att prata och umgås med mina bästa vänner från Växjö. Min äldsta barndomskompis Lisa kom dock en liten sväng och hälsade. Hade inte sett henne på säkert ett år nu! Tiden går så fort och kvällen igår gick så fort. Jag kände lite extra pressure på mig för att mina tre tyska kompisar kom och hälsade på, de ville uppleva en riktig traditionell svensk midsommar, var firar man en sådan bättre än hemma i Spinkabo?!

Kvällen blev som sagt helt underbar, var så kul att få visa upp hur jag har växt upp för Bob och Sherola. De hade typ inte ens sett en riktig lantgård innan så det var många roliga reaktioner när de kom hit som fortsatte hela kvällen, hahaha :) Vädret var det mest sjukaste dock, regn och sol, gärna på en och samma gång tillsammans med massa molnighet! Nu är det minsann sol här utanför, vilar det någon sorts förbannelse över midsommarafton eller varför kan det aldrig vara fint? Vi klarade oss bra på att vara inomhus i alla fall, fördelen med att ha ett helt hus att festa i är att man har så mycket mer party space! Vi satt först ute på altanen och gjorde midsommarkransar (oh yes traditional swedish midsommar) för att sedan gå in och festa loss i finrummet för att sedan flytta upp på ovanvåningen för att ha lite myspys-lounge-atmosfär :D Me like!!

Festen fortsatte i alla fall låååångt in på natten i äkta exchangestudent manners, vi gick dessutom ut en sväng på morgonen kl 4 tror jag det var och det var så ljust, helt underbart!! Älskar verkligen att festa långt in på morgonen tills solen går upp, det är så lugnt ute, allting blir så alldeles alldeles stilla... Natten var inte helt bekymmerfri dock, jag spetsade mitt öga på Nils sommarkrans, så ironiskt egentligen! Har så jävligt ont hela tiden så fort jag blinkar. Syns ingen skada men får väl åka till doktorn på måndag och kolla upp det om det inte känns bättre imorgon.





Tack alla för en underbar midsommar, är så glad att ni ville komma. Nils bjöd mig dessutom till hans föräldrars sommarstuga utanför Vimmerby till på nästa midsommar, längtar redan, REUNION!!! :D

Kommentarer

  • lina säger:

    Förlåt, förlåt, förlåt för att jag inte ens hörde av mig för att säga att jag inte skulle komma, hela denna veckan tillbaka i småland har känts lite konstigt och förvirrat, men även bra! Ni verkar ha haft det underbart! vi var också uppe till 6, exchangestudentsstyle! Oh yeah! Saknar dig, vi får ta och ses snart :)!

    2009-06-21 | 14:50:49
    Bloggadress: http://hurricanel.blogspot.com

Kommentera inlägget här: