Theadamlife

Många avsked nalkas

Kategori: På svenska

Min sista dag i Växjö är nu är! Så länge som jag sett fram emot denna dag men som jag nu den senaste tiden har haft ångest över att den har kommit närmare så fort. Idag vaknade jag av att regnet slog emot rutan, kollade min mobil och såg att jag fått ett sms från min granne Marissa från USA. Hon hade skickat det idag 5.50, då lämnade hon Växjö för gott och jag glömde att ta farväl igår! Det gjorde mig så ledsen och det humör man vaknar med brukar färga hela dagen sen. Ja detta kommer bli en sorglig dag tror jag, hittils har jag bara tryckt det framför mig, när alla andra sagt hej då så har jag fortfarande varit kvar men nu har min dag kommit, idag är det jag som ska säga hej då till alla andra och det gör mig SÅ LEDSEN! Jag vill inte lämna, jag har så roligt här, detta har varit mitt roligaste skolår någonsin, det roligaste skolåret i mitt liv! Jag har utvecklats så mycket som person att när jag tittar på gamla bilder på mig själv så känner jag inte längre igen mig.

Men nu får ett nytt kapitel ta vid, dags att se framåt, alla vänner som jag haft, som jag har kommer ersättas med nya, förhoppningsvis... Det är det som är så jobbigt, man vet inte vad man har att vänta sig i framtiden men jag antar att det väl också det som är charmen. Jag var så nära att inte åka till Österrike, att inte ta steget ut i det okända för att jag var rädd för vad som skulle komma, men jag gjorde det och det blev till det bästa som hänt mig.

Ja detta kommer bli en sorglig dag och många minnen kommer bli återgivna innan kvällen är slut med mina kära kära vänner. Men jag lämnar inte idag, jag tar med mig, till nästa stegi mitt liv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: