Theadamlife

Längtar bort

Kategori: På svenska

Satt och pratade med min kusin Åsa idag på släktkalaset, hon ska åka iväg på sitt erasmus utbyte nu i höst och vi satt och pratade sen på vägen hem om ställen vi varit på och ställen vi vill åka till. Jag fick ett sånt begär att åka bort och uppleva saker, jag känner att det är så många ställen som jag vill åka och bo på och så mycket jag vill uppleva och så mycket jag vill lära mig och folk jag vill lära känna. Det är bara det att det finns ju inte så mycket tid till allt det känns det som! jag vill åka genom USA, jag vill hälsa på mina kompisar i Kanada, jag vill lära mig tyska i tyskland, jobba i EU parlamentet, hur ska man lyckas med allt detta innan jag blir gammal och dör?

Antar att jag måste ändå tänka på att jag ska bo i asien om bara tre månader och resa runt där så länge pengarna räcker men efter det då? Allt ska ju kosta så jävla mycket jämt! Tack och  lov så har jag ju rest en hel del förra terminen med, underbara minnen och foton att se tillbaka på.




Jag och mina kanadensare i Budapest




Jag bodde ju i Linz, troligen den mest österrikiska staden i österrike




Underbara alperna utanför Innsbruck




Slottet Schönbrunn i Wien




Kommunistmonument i Sofia, Bulgarien

Kommentarer


Kommentera inlägget här: