Theadamlife

Sverige eller tropikerna?

Kategori: På svenska

(skrev detta igår men när jag skulle lägga upp det bröt internet ihop...)

Ja idag har det visst inte spelat någon särskilt stor skillnad, det har varit så fuktigt idag och jag har inte kunnat sluta tänka på hur fuktigt det då kommer vara borta i asien sen... mein gott! Men jag har hållt mitt löfte som jag ställde tidigare här i bloggen, jag kommer inte klaga på värmen denna sommar och jag njuter fortfarande faktiskt! Hoppas bara det kommer vara soligt imorgon med så jag kan åka bort till någon strand kanske och sola och kanske till och med ett första dopp?


I helgen blev det i alla fall många soltimmar, var ute typ hela min lediga tid och vi tog också en cykeltur med familjen, trevligt faktiskt även om jag upptäckte något väldigt speciellt med min familj idag, eller snarare mamma och lillebror, de bara sitter och gnäller om allt hela tiden, tråkigt, sånt bara suger min energi. Men det är ju skönt att ha dem i alla fall, ibland som när man ska ut och cykla. ;)



Idag har det verkligen varit extremt väder här, på jobbet var vi tvungna att stänga av datorerna på kontoret för att det åskade så mycket. Brukar man behöva dra ur sladden i stan med? Det ledde i alla fall till att jag fick sluta en halvtimma tidigare så då stack jag vidare till gymmet och körde lite armmuskler och överkropp. Har fått tre komplimanger nu de senaste dagarna att jag ser snygg/vältränad ut. Det gör mig så glad att träningen verkligen ger resultat och det peppar mig bara att fortsätta träna på samma spår, hittills har jag tränat varje dag utom en vilodag som man ska ta varje vecka. Jag är så stolt över mig själv att jag lyckats hålla i med träningen så här intensivt så här länge, vilket är mycket ovanligt...




Idag var jag dessutom och köpte en ny burk med proteinpulver och hörde på radion efteråt att man lika gärna kan dricka ett paket mjölk istället. Tur då att jag kan skylla på att jag inte tycker om mjölk eller skulle inte orka ett helt paket varje dag, jag tror jag äter för lite, egentligen ska man visst äta fem mål om dagen, när har man tid att göra eller laga det då? Provar väl proteinet ett tag till tills denna burk tar slut, sen får vi se.


Tyskarna vinner förresten ännu mer nu på min lista över världens trevligaste folk, idag kom det en dam in (som visserligen bott i Sverige massa år) och bara gav oss en tysk ostkaka för att hon tyckte att vi kunde få det, många plus till tyskland där...


Min lista över saker som ska göras börjar förresten sakta men säkert va på gång att krympa. Har fått hem boken som jag behöver för att slutföra sommarkursen, CV är skrivet och iväg skickat till Alex för att hon ska göra det finare, pass fixat. Snart är det bara kvar på listan att överleva den överhettade turistbyrån. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: