Theadamlife

Scooter olycka

Kategori: På svenska

Japp så nu har det även hänt mig. Jag har varit med i min första scooter olycka, tack och lov så blev varken jag eller min scooter skadade. Så här gick det i alla fall till:

Jag backade som vanligt ut min scooter från parkeringen utanför vårt hus. Parkeringen ligger typ i vägens scooterfil så jag backar jämt ut långsamt sp att folk ska se mig och hinna svänga undan. Denna gången så var det en tjej som uppenbarligen inte var så uppmärksam på att jag var på väg ut i filen så hon körde in i mig!

Det blev en väldig smäll men jag stod kvar stabilt och vände mig om och såg att där låg en tjej på vägen med sin scooter. Jag hjälpte henne upp och frågade om hon var okej. Jag tog av mig min mask så hon skulle se att jag var en utlänning och på det sättet tänkte jag att hon inte skulle våga skälla ut mig (eftersom inte så många kan engelska här) 

Hon ställde sig upp och sa att hon var okej och så körde hon iväg igen... Nu i efterhand så var det ju inte så dramatiskt och jag kan till och med skratta åt det för att det såg lite lustigt ut när hon låg på vägen. Hon låg ner som om hon fortfarande satt på scootern liksom, haha! Jaja, lite elakt av mig men ändå skrattretande

Det blir att man tänker över sina körvanor lite när man är med om nått sånt för man ser ändå olyckor här titt som tätt...


Scooter love!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: