Theadamlife

teater

Kategori: På svenska

Jag var och såg promenadteatern som vi på turistbyrån har sagt till alla turister att den ska va så bra så nu var det upp till bevis! Jag hade redan sett den förra året  och det var samma manus i år  men Britta ville så gärna hitta på nått och vi fick biljetterna gratis så jag kunde ju helt enkelt inte tacka nej till en sån chans! ;) Teatern var dock mycket bättre i år än förra året, kanske berodde det på att de haft en regissör i år eller var det för att det var en mycket bättre cast? Tror det var det sistnämnda, jag menar Mr D var ju med i år! ;)

      

Promenadteater innebär att man går med teatern genom stan' och eftersom EKsjö är så pass mysigt som det är så antar jag att det är en kul upplevelse för alla turister som går med. Jag tycker dock fortfarande att den teatern som varit som var innan denna pjäsen kom till var mycket bättre. Men det var i och för sig oslagbart kul att se Mr D bli blåslagen och runtslängd i rollen som mordmisstänkt, även mycket bra spelat faktiskt trots de få replikerna (och by the way Mr, en annan kompis till mig ville att jag skulle hälsa att du var väldigt bra!).

   


Det blev dock lite creepy när jag och Britta hamnade på första raden och hela ensemblen ställde sig en meter framför oss och sjöng för fullt! Jag menar jag behöve mitt personliga space! ;) Bilden till höger är förresten inte Zorro, han blev kvar i Mexico på grund av svininfluensan...

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Tjena!



    Är du hemma i nästa vecka? Jag och Björn tänkte hälsa på de gamla, vi bestämde åtminstone det för typ 3 veckor sedan, men man vet ju aldrig om Björn kommer ihåg saker!



    Jag hör av mig! puss och kram

    2009-08-04 | 13:09:27
    Bloggadress: http://asabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här: