Theadamlife

Lättad

Kategori: På svenska

Idag hade jag min tenta i introduktion till företagsekonomi och gissa vad? Det kändes så himla bra!! Jag tror jag efter tre försök i två erättningskurser, två omtentor på respektive kurs äntligen har fått ett slut på mardrömmen. Det bär emot att säga det egentligen, jag tar aldrig ut en seger i förskott när det gäller tentor men i detta fallet så vågar jag nog göra det. (för den skull glöm inte hålla tummarna!) 
Det var en räkneuppgift som jag hade övat på dagen innan men som jag aldrig fattade, den kom så klart på tentan... Bara det att jag gav mig inte denna gången utan jag satt med den jävla uppgifteni en timma och fatta det lyckorus som jag fick när jag löste det!! Helt otroligt



Igår var verkligen en fin dag och det var ett sånt fint ljus på kvällen, tog denna bilden som jag sen gick hem och fixade till lite. Det är kul att sitta och putsa med småsmaker för att göra en bild snyggare. Vad som suger med denna bloggplattform är att man bara kan ladda upp bilder som är under 8 mb vilket innebär att ni inte kommer få se mina snyggaste bilder!

Jag har under denna intensiva pluggvecka i alla fall hunnit med att söka till 4 olika företag för att få en praktik, hittils mest globala företag, borde kanske rikta in mig mer på de svenska... Vad jag har upptäckt är i alla fall att de flesta vill att man ska kunna photoshop! Varför växjö uni inte insett det kan man ju förstå (slowest uni in the world) men att de inte gör nått åt det fattar jag inte. För att kunna va en marknadsförare måste man kunna photoshop. Får se vad jag kan göra åt den saken...

Plugget är dock inte slut än, uppsatsen återstår men jag känner mig just nu positiv och hoppas  att det håller i sig och går min väg! Pratade med Bob idag över msn, hon har också plugg efter sig. Då kläckte jag idén att när vi sitter på planet den 1 september så ska vi fira det med ett glas bubbel, åh en sån lycka!!

Kommentarer

  • Lina säger:

    Sök Digital Bildbehandling på distans på jönköpings högskola. Jag gjorde den kursen, man behöver aldrig gå dit, man gör bara lite, tittar på lite videos. Det är verkligen jätteroligt! Provet i slutet är bara redigering av tre bilder, med förklaring på hur man gör!

    Sök det så att du kan göra det på våren. Jag kan rekomendera det starkt verkligen!!!Det tar ingen extra tid, och tiden den tar är bara underbar!



    Annars får väl jag lära dig lite..!!! Puss!

    2009-08-22 | 08:35:07
    Bloggadress: http://hurricanel.blogspot.com
  • Lova säger:

    hmm.. Jag minns aldrig, men jag tror det är digital bildbehandling jag ska läsa i höst. 300 antagna eller nåt sånt var det så den är populär åtminstone. Får se om jag kan rekomendera den till nån som inte är lika manisk som lina ang fotografering :P

    2009-08-22 | 10:14:45
  • Anja säger:

    Adam boy, gå in på moderskeppet.se! Där kan du lära dig sjukt mycket om photoshop! Dom har en gratis nybörjarkurs på webbtv som du kan titta på, plus en massa tips och trix! =) kraaaaaaaaam

    2009-08-24 | 20:20:42

Kommentera inlägget här: