Theadamlife

Humör

Kategori: På svenska

Mitt humör går verkligen upp och ner i dessa tider, det var samma förra året innan jag skulle till Österrike. Ena stunden är man superglad över att man ska få åka till taiwan och i nästa stund känner man sig förtvivlad över att behöva lämna tryggheten och allt vanligt och enkelt. Jag vet dock bättre nu...

Jag kommer ihåg förra året när jag åkte till Österrike, det var jättesorgligt att lämna mamma och pappa på flygplatsen och om det inte hade varit för att det varit alldeles för tidigt på morgonen så hade jag säkert varit ännu mer förkrossad över att behöva ge mig ut i den stora världen. Det värsta var när jag landat i köpenhamn för byte till Wien. Då fattade jag inte vad jag höll på med. Jag hör inte hemma här! Kan jag ta ett plan tillbaks? Jag höll på att bryta ihop i gaten men klarade mig med nöd och näppe ombord planet.

Att åka utomlands är hittills det bästa jag gjort i mitt liv. Om jag inte hade tagit det där steget och lämnat tryggheten så hade jag aldrig blivit till den person som jag är idag. Jag hade missat alla otroliga erfarenheter jag fick, de situationer jag ställdes inför och de vänner för livet som jag träffade. Det är dessa saker som jag tänker på varje gång jag får ångest över att behöva åka iväg och då känns det mycket bättre.

Men efter att jag intalat mig den tanken så kommer nästa idéer i huvudet. "Detta är inte Österrike, du ska till andra sidan jorden där ingen lever ditt vanliga europeiska liv. De ser annorlunda ut, de har ett omöjligt språk, de äter alla möjliga saker och dessutom med pinnar! (jag får typ kramp i fingrarna av att äta med pinnar..!)"

Då kommer nästa tanke: "Du tänkte precis likadant innan du åkte till Österrike..." Och ja det gjorde jag nog... Att utmaningarna är större denna gången kommer (förmodligen) bara betyda att jag kommerlära mig så mycket mer och växa som person ytterligare. En större utamaning leder bara till en större upplevelse! Meningen med detta inlägget är egentligen inte riktat till mig som en självreflektion utan till dig kära bloggläsare! Ge dig ut i världen! Våga satsa! och även om du förlorar har du lärt dig något som du inte hade lärt dig annars. Att ha ångest på vägen hör bara till, ju mer ångest desto mer lärdom kommer du få ut av det, tror jag i alla fall...



*Lycka* Me on the top of the world, tack och lov att jag tog det där flyget i Köpenhamn...

Kommentarer

  • Anonym säger:

    jag vill minnas att det var jag om tog den där bilden.... eller är jag helt ute och cyklar nu? snygg är du i alla fall. puuuss

    2009-08-24 | 20:57:58

Kommentera inlägget här: